پنج شنبه 21 دی 1391برچسب:, :: 11:33 ::  نويسنده : قاسم

 به راحتي ميتوان گفت كه دويدن با وجود موجودات زنده و انسان به وجود آمده است . اما سابقه تاريخي دو سرعت در مسافت كوتاه از دير باز در همه تمدن ها مورد توجه بوده و در سوابق تاريخي ملل مختلف از آن ياد شده است . سلبقه تاريخي دو سرعت به المپيك هاي عهد باستان ميرسد . برخي از اين مسابقات در مسافتي طولاني به طول ورزشگاههاي قديمي يونان تا 192 متر در خط مستقيم اجرا مي شد . در اين نوع مسابقات از بلوك هاي استارت استفاده مي شد كه در آغاز مسافت مورد  نظر بصورت دو شيار سنگي براي هر نفر در زمين بطور ثابت كنده شده بود كه در ورشگاه دلفي در حال حاظر موجود است . 
ويليام سر توس ( 1899 ) در مورد نوعي استارت مي نويسد : دوندگان 15 تا 20 قدم عقب تر از خط استارت مي ايستادند و استارتر درست موازي خط شروع قرار مي گرفت ، با نخستين علامت داور دوندگان به آهستگي و با ريتمي نرم به سمت خط شروع دويدن را آغازمي كردد و به محض رسيدن به آن با دومين علامت داور سرعت آنها افزايش يافته و مسافت مسابقه را طي مي كردند . 
در قرن هيجدهم مسابقات دو سرعت بين ورزشكاران طبقه اشراف به منظور شرط بندي اجراء مي گرديد و در قرن نوزدهم دو سرعت بصورت حرفه اي در انگلستان گسترش چشمگيري يافت و امروز نيز رقابت مسابقات با 001/. ثانيه مقايسه مي شود .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







سرگرمي
سرگرمي
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فوتبال و آدرس mssi000.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 9
بازدید کل : 7920
تعداد مطالب : 5
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1